2007年8月18日 星期六

之六十六 魯拜集

LXVI

I sent my Soul through the Invisible,
Some letter of that After-life to spell;
And by and by my Soul return'd to me,
And answer'd, "I Myself am Heav'n and Hell."


白譯:

我寄託我的靈魂穿透那不可見,
念禱此生之後的咒語
且藉著我的靈魂回到我,
回答道: 我自身就是天堂和地獄

白箋:

珍惜自己能穿透不可見的事物
還能留下此生之後的言語
雙魚的意義就在於一隻在天堂,一隻在地獄,
卻都是我。

沒有留言: